Road trip - Pobrežie Algarve

Road trip – Pobrežie Algarve

Sever Portugalska som prešla ešte počas mojej cesty do mesta Santiago de Compostela. Všetky dedinky, mestá, pláže má veľmi očarili a povedala som si, že do Portugalska sa jednoducho musím vrátiť. Keďže momentálne bývam v Córdobe (v Španielskej Andalúzii) a do najbližšieho mesta v Portugalsku je to tri hodiny cesty autom, rozhodla som sa aj s priateľom vyraziť na pár dňový road trip po južnom pobreží krajiny.

Algarve

Algarve je takisto ohromujúce a dych vyrážajúce, ako aj sever krajiny. Algarve je vlastne južné územie Portugalska, ktorého obmýva Atlantický oceán. Pozdĺž celého  pobrežia sa nachádzajú neskutočne krásne pláže, útesy, jaskyne. Niektoré pláže sú vhodné aj pre surferov, aj pre obyčajných plavcov. Do Algarve sa viete dostať aj lietadlom, do mesta Faro, ktoré je hlavným mestom danej provincie. Z Fara sa viete presunúť smerom, akým chcete. My sme si s Josém urobili Road trip po celom pobreží a preto by som vám rada predstavili miesta, ktoré sme navštívili, a inšpirovala vás tým stráviť možno najbližšiu dovolenku práve tu.

Južné Portugalsko

Córdoba – Sevilla – Heulva – Palos de la Frontera
Z Córdoby sme vyrazili skoro ráno a zamierili smerom k hlavnému mestu Andalúzie, Sevilla. Avšak, nezastavili sme sa v meste, ale rozhodli sme sa pokračovať ďalej. Ďalším známym, veľkým mestom je Huelva, ktorú sme opäť vynechali, avšak zastavili sme sa v maličkom mestečku Palos de la Frontera. To je známe tým, že práve odtiaľ Krištof Kolombus odplával do Ameriky. V mestečku sa dnes nachádza múzeum a replika lodí. My sme sa trochu poprechádzali, avšak do múzea sme nešli. Náš plán bolo navštíviť za 5 dní čo najviac miest v Portugalsku, tak sme veľmi nechceli strácať čas.

Múzeum s replikami lodí Krištofa Kolumba

Replika lode Krištofa Kolumba

Konečne Portugalsko! Raňajky vo Vila Real de Santo Antonio
Okolo 10, teda (keďže v Portugalsku sa posúva čas o hodinu) o 9, sme dorazili do prvej dedinky v Portugalsku. Vila Real de Santo Antonio. Krásna dedinka, v ktorej centrum sa dá ľahko prejsť na peši za pár minút. Dedina má aj prístav pri rieke, ktorá tvorí hranicu medzi Portugalskom a Španielskom. Tu sme si dali na raňajky Torradas, čo je toast s maslom a soľou, typický pre Portugalcov. Ten najlepší toast som jedla práve tu, na iných miestach bol chlieb veľmi tvrdý.

Torradas

Tavira
Z Vila Real de Santo Antonio sme sa vybrali okolo pobrežia smerom k našej ďalšej zastávke, mestečku Tavira. Ako na celom pobreží, i tu nájdete mnoho turistov, a to predovšetkým Angličanov a Nemcov. Po anglicky sa tu určite dohovoríte, Portugalci sú takisto veľmi nápomocní a kľudní.
V Tavire sa nachádza rímsky most – Ponte Romana. Večer na ňom hrajú hudobníci, či iní pouliční umelci.

Ponta Romana

Prejdite sa určite po centre mesta a zablúďte do nejakých uličiek. Na Portugalsku som si zamilovala staré domy, s ich typickými farebnými (predovšetkým modro- bielymi) kachličkami. Je naozaj pekné sa len tak poprechádzať a nechať sa očariť architektúrou naokolo. 😊
Prejdite sa smerom k zrúcaninám hradu – Castelo de Tavira, kde sa nachádza menšia záhrada a výhľad na mesto.

Tavira

Obed vo Vela 2
Asi 7 minút od Taviri sa nachádza miesto Vela 2, kde sme sa rozhodli zastaviť na obed. Keďže sme pri pobreží a neochutnať čerstvú rybu by bol hriech, rozhodli sme sa nájsť nejaké miesto, ktoré je dobre hodnotené a kde sa najeme za dobrú cenu. Na Googli sme našli odporúčania pre Vela 2, tak sme to išli omrknúť. Miesto bolo veľké, ale takisto plné. Mnoho ľudí pred nami čakalo na voľný stôl. Rozhodli sme sa, že toľko vydržíme a že počkáme aj my. Zobrali sme si poradové číslo a čakali, kým sa niečo uvoľní. Jedálny lístok je veľmi jednoduchý. Buď chcete rybu, alebo kuracie mäso. Ak máte chuť na niečo iné, nechoďte tam. My sme si teda povedali, že chceme rybu. Čašník nám v zapätí doniesol pripravené 3 ryby na jednom tanieri (nie som odborník na ryby a neviem ich slovenské názvy, tak ak by vás to zaujímalo, môžete si vygúgliť tie španielske - jurel, dorada, lubina), šalát, chlieb, varené zemiaky. O pár minút priniesol asi 3 sépie. Neskôr tanier s ďalšími troma rybami. Najedli sme sa teda úplne do plna. A viete koľko nás to stálo? 10 € za osobu. Šalát sa platil zvlášť, takisto nápoje. Tak sme mali obed pre dvoch za 23 eur. Pre predstavu, v Alicante som len za tanier sépie zaplatila viac než 10 eur. Určite je to miesto, kam odporúčam zájsť, ak sa chcete dobre najesť. 😊

Praia do Barril
Prvú pláž, ktorú sme navštívili, bola Praia do Barril (praia znamená pláž, barril sud). Zaujímavé je, že sa nachádza na malom ostrovčeku, kde sa nedostanete autom. Najbližšie sa dá zaparkovať pri rieke a prejsť sa cca 10 minút na peši rovno na pláž, alebo vláčikom, ktorý tam pravidelne premáva (jazda je 1 €). Pláž je veľká a čistá. Nachádza sa tu aj reštaurácia, zopár obchodíkov so suvenírmi, toalety, i sprchy (pre použitie sprchy potrebujete mince).

Vláčik smerom na pláž

Pohrebisko Kotiev

Hlavné mesto Algarve - Faro
Ďalší deň sme začali návštevou mesta Faro. Nemali sme v pláne nič špeciálne, chceli sme si len obzrieť mesto a poprechádzať sa. Faro má medzinárodné letisko, preto pre mnohých je toto mesto prvé, ktoré navštívia.

Faro

Ďalším veľkým mestom je Portimao, za ním sa nachádza mesto Lagos. Práve tu sme mali namierené a v pláne ostať 2 noci.

Lagos, perfektné miesto, v ktorom sa oplatí ostať
Ak sa rozhodnete prísť do Algarve, určite sa oplatí nájsť si ubytovanie v Lagose. Je to maličké mestečko s pekným centrom mesta, plným barov, reštaurácii, s promenádou, s fontánami, hudbou a priateľskou atmosférou.

Lagos

Tip na jedlo: Beats & Burritos. Nájdete tu veľmi dobré burrito, ktoré si viete poskladať podľa seba. Čašníčka vám dá papier, kde si zaškrtnete, čo chcete, čo nechcete.

Okrem toho, Lagos je perfektným miestom, ak chcete navštíviť viaceré pláže. Z Lagosu vedie približne 4 kilometrová cestička do Farol da Ponta da Piedade. Po ceste sa vám naskytne nádherný výhľad na oceán a navštívite hneď niekoľko pláži. Takisto je možné navštíviť pobrežie plné skál a jaskyniek na lodi. Možností je veľa, no my sme sa vybrali preskúmať toto územie na peši.

Praia dos Estudantes

Prvá pláž, na ktorej budete je Praia da Batata. Je to vlastne veľká pláž hneď pri meste aj so sprchami (pri menších plážach nečakajte žiadne sprchy ani obchodíky), potom pláž Praia dos Estudantes. Niekedy je možné prejsť z jednej pláže na druhú bez problémov. Delí ich len skala a v čase prielivu voda. Kvôli vode je niekedy nemožné prejsť „nasucho“ na druhú pláž. Na tejto pláži sa nachádza  aj rímsky most. Zaujímavé je, že most spája 2 skaly uprostred mora/pláže a nie je možné sa na neho dostať.

Rímsky most pri meste Lagos

Ďalej sme už nemohli ísť kvôli vode popri pláži, tak sme sa dostali hore na cestičku, z ktorej sme mali krásny výhľad. Obišli sme pláž Praia do Pinhao, pokračovali sme smerom k pláži Praia de Dona Ana, kde sme si urobili zastávku. Táto pláž je naozaj veľká, blízko sú hotely a miesta na občerstvenie.

Praia do Ana

Zaujímavou plážou je Praia do Camilo, na ktorú sa dostanete po „nekonečných schodoch“. Veď, pozrite na fotke.

Praia do Camilo

Popri tom prejdete ešte okolo niekoľkých plážach, avšak, nie všetky sme navštívili. Pre nás, finálnou zastávkou bola Ponta da Piedade, kde sa nachádza maják a jedna reštaurácia. My sme sa po ceste späť zastavili na dlhší čas na pláži, ktorá sa nám najviac páčila.

Pobrežie Algarve s „výhľadom“ na Ameriku
Na ďalší deň sme mali v pláne navštíviť miesta na západnom pobreží Algarve. Vybrali sme sa smerom do mesta Odeceixe, odtiaľ smerom k pláži. Úplne k pláži sa s autom nedostanete. Miesto strážia vojaci, ktorí nikoho nepustia, a musíte tak zaparkovať vyššie na ceste. Nie je to však žiaden problém, keďže cesta na pláž nie je dlhá, len príliš strmá. Do oceánu sa vlieva na tomto mieste rieka. Môžete sa preto usadiť na pobreží rieky, či oceánu. Pláž je veľká a mnohý tu prichádzajú aj surfovať.

Praia do Odeceixe

Praia do Beliche
Túto pláž nám odporučili Slováci, ktorých sme stretli deň pred tým, rozhodli sme sa, že ju omrkneme. A naozaj, stálo to za to. Pláž bola takisto krásna. Dostatočne veľká a fotogenická.

Farol do Cabo de Sao Vicente
Našim plánom bolo zažiť západ slnka pri Myse sv. Vincenta. Vedeli sme, že to musí byť krásne. Z daného bodu uvidíte len oceán, nič vám nebráni vo výhľade. Najbližšia pevnina je totižto Amerika. Veľa ľudí sem prichádza skôr, pribalia si nejaké jedlo a čakajú, pokiaľ Slnko zapadne. Môžete si sadnúť len tak niekde na skalu. Popri pobreží je totižto dlhá skala, kde sa zmestí kopec ľudí. Niektorí si doniesli aj vlastné stoličky, stolík a pripravili si fancy večeru. Zaparkovať môžete zadarmo hocikde.

Jaskyňa Benagil
Benagil sme si nechali ako zastávku po ceste naspäť do Córdoby, preto ju spomínam až teraz. Nachádza sa medzi mestom Portimao a Faro. Je to jaskyňa, ktorú uvidíte na mnohých fotkách, keď si vygúglite Algarve. Bolo to na mojom top liste, kam som chcela ísť. Medzi plážou Praia de Benagil a Praia  da Corredoura sa nachádza parkovisko, kde v pohode zaparkujete auto. Najprv sa môžete vydať pozrieť si jaskyňu z vrchu. Z parkoviska tam vedie chodníček. Do jaskyne sa však dostanete z pláže loďkou, či kayakom. Čítala som viacero blogov, kde hovorili, že to preplávali, ale keďže sme tam boli v čase, keď na pláži, v mori, i v jaskyni bolo veľa ľudí (naozaj, toto bolo veľmi zaplnené, a to sme tam boli v polke septembra), rozhodli sme sa, že tam nepôjdeme a necháme si to nabudúce. Oficiálne stránky neodporúčajú preplávať do jaskyne, vraj každý rok zomrie kvôli tomu nejaký turista. Ak pôjdete s loďkou, zastavte sa na pláži Praia da Corredoura. Na ňu sa inak, ako z vody nedá dostať. Pozerali sme na ňu z vrchu, a bola naozaj krásna.

Seven Hanging Valleys
V mnohých článkoch sme našli, že trasa, ktorá vedie okolo tohto pobrežia, je jednou z najkrajších turistických trás. Tak sme sa namiesto preplnenej jaskyne, vybrali poprechádzať a urobili si tak kúsok z odporúčanej trasy. Trasa sa volá „Seven Hangig Valleys“, čiže „Sedem visiacich údolí. Celý čas budete mať pred sebou nádhernú prírodnú scenériu – útesy, jaskyne, pláže a oceán. My sme sa vybrali smerom k pláži Praia da Marinha. I táto bola celkom preplnená, avšak oveľa väčšia ako pri Benagil jaskyni. A ako zatiaľ všetky pláže v Portugalsku, čistá a krásna.

Zopár slov na záver
Portugalsko má naozaj krásnu prírodu a na svoje si vie prísť každý. Pozrite si letenky do Fara (skúste využiť vyhľadávač leteniek kiwi.com, azair.com), veľmi dobré ponuky na ubytovanie nájdete na airbnb.com (kliknutím získate pozývací kupón so 39 € zľavou). Jedlá v reštauráciách nájdete za veľmi dobré ceny. Kúpiť si espresso za 70 centov je tu napríklad celkom bežné. Ochutnajte tu taktiež ryby, napríklad tresku, či koláč Pasteis de Nata, Vino Verde (zelené víno), alebo známe portské.