3 tipy na turistiku v Córdobe


3 tipy na turistiku v Córdobe

Po niekoľkých týždňoch strávených v Córdobe mi začala chýbať príroda, ticho a neturistické miesta. Navyše turistiku milujem, preto som začala gúgliť a našla som zopár trás, ktoré vedú cez krásnu prírodu.



Cerro Muriano
Na mojom blogu som napísala už viacero článkov o púti Camino de Santiago a jeho Portugalskej verzií. Jedna z trás vedie aj cez Córdobu a nazýva sa Camino Mozárabe. Každý deň som sa pozerala na šípku blízko môjho bytu, preto som sa rozhodla, že si na jeden deň vyskúšam túto trasu.

Cesta do Cerro Muriano

I pre tých, ktorí sa o púť do Santiaga zvlášť nezaujímajú, môže byť táto turistika veľmi príjemná. Skvelé je, že nepotrebujete študovať mapu, stačí vám nasledovať šípky. Prejdete cez krásnu prírodu a nebudú vás vyrušovať davy turistov, takže pre mňa je to zaručene trasa na zrelaxovanie.
Ja som začala tak symbolicky pri katedrále Santiago. Odtiaľ som nasledovala žlté šípky. Dá sa však začať aj z Mešity (Veľkej katedrály). Trasa vás povedie popri veľkých, zaujímavých kostoloch, aj čarovných uličiek. Dostanete sa za mesto, kde prejdete po rímskom moste. V diaľke ešte začujete zvuk vlaku a áut. Možno stretnete aj zopár bežcov a cyklistov. Avšak pútnikov tu veľmi nestretnete. Aspoň teda v lete nie. Presvedčila som sa viac krát o tom, že ísť v horúcich s dňoch s batohom na chrbte nie je žiadna sranda. Pribaľte si preto dostatok vody.

Cerro Muriano

Trasa je podľa mňa stredne náročná. Sú miesta, ktoré prejdete bez problémov, avšak niekde musíte prejsť riadny kus do kopca. Trasa je dlhá 17km, čo sú asi 4 hodiny cesty.
V dedine Cerro Muriano nájdete rôzne bary, reštaurácie, kde sa môžete občerstviť a nabrať síl. Autobus späť do mesta chodí v pravidelných intervaloch.

Camino Mozárabe

Las Ermitas
Las Ermitas je kláštor asi 10 kilometrov za mestom v horách Sierra Morena. 

Las Ermitas

Dostať sa sem dokážete autom, i na peši. Cesta nie je náročná, aj keď stále budete šľapať do hora. Na konci vás čaká krásny výhľad na mesto, príjemné, tiché prostredie. V čase omše tam býva viacero ľudí, ale z môjho pozorovania tam chodia skôr domáci, ľudia z okolia, len výnimočne turisti z iných kútov zeme.

Las Ermitas

Río Guadiato
Ďalšou príjemnou trasou, hlavne v teplejších dňoch, je ísť k rieke Guadiato. I pri tejto túre budete šľapať cez kopce, ale opäť zaručujem pekný výhľad, krásnu prírodu naokolo a minimum ľudí. 

Turistika v Córdobe

V rieke sa dá kúpať, takže osvieženie je zaručené. Na rieke nájdete aj vodopád, Baňos de Popea, ktorý som ja bohužiaľ nevidela. Teda videla, ale keďže bolo dosť sucho, nebolo dostatok vody na to, aby to miesto fungovalo ako klasický vodopád. 

Río Guadiato

Z dediny Santa Maria de Trassierra (asi 3 km od rieky) ide autobus späť do mesta. Tí, ktorí idú autom, môžu v pohode zaparkovať blízko rieky.

Fuente del elefante

P.S. Ak sa vyberiete na nejakú z týchto trás, tak mi dajte vedieť, ako sa vám páčilo. 😊 Prípadne, ak máte tip na nejakú inú túru/ prechádzku do prírody, budem vďačná.

Komentáre

Obľúbené príspevky